۴
(۴)

شیر سویا و پنیر توفو
(Soy Milk & Tofu)

مواد لازم:
دانه سویا ۳۰۰ گرم
آب فیلتر شده یا جوشانده ۲۸۰۰ میلی لیتر (۱/۲ ۱۱ پیمانه)
آبلیمو یا سرکه سفید ۲۰ میلی لیتر + آب ۵۰ میلی لیتر
* در صورت لزوم مقدار آبلیموی بیشتری بیافزایید.

طرز تهیه:
۱. دانه های سویا را در ۱۲۰۰ میلی لیتر آب (۵ پیمانه) بین ۳۰-۱۰ ساعت بخیسانید. مدت زمان خیساندن بسته به دمای محیط متفاوت است (در دمای محیطی ۲۵ درجه سانتیگراد مانند بهار یا تابستان ۱۰ ساعت و در دمای ۵ درجه مانند زمستان تا ۳۰ ساعت).
۲. پس از این مدت دانه ها را به همراه آب داخل دستگاه مخلوط کن کاملا میکس کنید.
۳. ترکیب حاصله را به همراه ۱۶۰۰ میلی لیتر آب (۱/۲ ۶ پیمانه) در ظرف بزرگی روی حرارت متوسط به جوش آورده، حرارت را کم کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بجوشد. در این مدت گاه گاهی آن را هم بزنید تا ته نگیرد.
۴. صافی یا تنظیفی را روی ظرفی قرار داده؛ شعله را خاموش و ترکیب سویا را داخل تنظیف میریزیم و کمی منتظر میمانیم تا خنک تر شده و آب آن خارج شود. در ادامه تنظیف را میفشاریم تا کل شیر سویا را بگیریم (تفاله ی سویا را میتوانید برای تهیه آرد سویا نگه دارید).
۵. برای گرفتن پنیر توفو از شیر سویا حاصله طبق این مراحل عمل میکنیم. ابتدا شیر سویا را روی حرارت قرار میدهیم تا به ۷۵ درجه سانتیگراد برسد (در صورت نبود دماسنج شیر را به جوش آورده و از روی شعله برداشته و تا ۳ دقیقه هم بزنید تا حرارت یکنواخت شود و به دمای مورد نظر برسد).
۶. آبلیمو یا سرکه سفید را به ۵۰ میلی لیتر آب اضافه میکنیم. آن را به شیر سویا اضافه میکنیم؛ حرارت را خاموش کرده و چند بار هم میزنیم تا کاملا مخلوط شود (دقت کنید که زیاد هم نزنید). در ظرف را گذاشته و اجازه میدهیم ۱۰ دقیقه استراحت کند.
۷. از یک آبکش مستطیل شکل یا به سادگی از یک صافی یا تنظیف روی ظرفی استفاده کرده و ترکیب سویا را به آن منتقل میکنیم و اجازه میدهیم آب اضافه خارج شود.
۸. تنظیف را جمع کرده و با فشار دست میتوانید به پنیر شکل دهید. توفو را داخل حمام آب سرد غوطه ور میکنیم تا خودش را بگیرد. پنیر توفوی ما برای سرو به طرق مختلف آماده است و تا ۲ هفته در یخچال قابل نگهداری ست.

نوش جان

ترجمه توسط: وبسایت چشیدنی

به این رسپی امتیاز دهید و با گذاشتن دیدگاه و اشتراک تصاویر در پایین صفحه ما را از تجربیات خود در اینباره بهره مند سازید.

** در پست زیر با روش تبدیل تفاله باقیمانده به آرد آشنا شوید:

چگونه از مغزیجات آرد تهیه کنیم (بادام، فندق، بادام هندی، سویا)

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴ / ۵٫ تعداد آرا: ۴

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

4 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.